houding

Gebroken Kaars

Viparita Karani

Effect
Verlicht rugpijn en kalmeert de geest. Een fijne houding voor het slapengaan.

  • Deze houding kan met en zonder muur, we beschrijven hier met muur.
  • Het kan prettig zijn om bij deze houding een kussen of deken te gebruiken. Leg deze dan een handbreedte van de muur vandaan. Hoe flexibeler je bent, hoe dichter je het kussen bij de muur kunt leggen.
  • Ga met je rechterzij dicht bij de muur zitten, het kussen achter je.
  • Rol opzij en ga op je rug liggen, met je heupen op het kussen en je benen omhoog gestrekt tegen de muur.
  • Je zitbotten hangen over het kussen heen aan de kant van de muur.
  • Laat je schouderbladen stevig en breed op de grond rusten en strek je kruin weg, zodat je nek ontspant.
  • Leg de armen losjes langs het hoofd.
    Blijf zo 5 tot zelfs 10 minuten liggen.
  • Laat je benen zwaar worden en voel hoe je meer en meer ontspant in je hele lichaam. Zelfs je ogen worden zacht.
  • Kom uit de houding door je knieën te buigen en naar je rechterzij te rollen.

Yogales waar en wanneer je maar wilt met Yogatv

Al vanaf € 3,50 per maand heb je onbeperkt toegang tot bijna 200 online yogalessen van de beste (inter)nationale docenten.

Neem een abonnement