Hoge Plank

Phalakasana

Effect
Versterkt je core en armspieren.

  • Adem uit, buig je knieën en stap of spring naar achter naar de hoge plank.
  • Als je naar achter stapt, begin je eerst met het rechterbeen, de volgende Zonnegroet begin je met links.
  • Houd de benen actief en aangespannen, zak niet met de heupen richting de grond, of met de billen omhoog.
  • Probeer je lichaam echt zo lang en stevig als een plank te maken.

Video: zo doe je de Vinyasa

Wil je de Vinyasa oefenen (van Neerwaartse Hond naar Hoge Plank, door naar Lage Plank en de Opwaartse Hond)? De precieze instructies krijg je in deze video. Patrick Vermeulen neemt je stap-voor-stap mee voor een Vinyasa, met daarin de Lage Plank.

Yogales waar en wanneer je maar wilt met Yogatv

Al vanaf € 4,25 per maand heb je onbeperkt toegang tot meer dan 200 online yogalessen van de beste (inter)nationale docenten.

Neem een abonnement

Yoga voor beginners

Online training
  • Leer de basis in 14 videolessen
  • Beheers de belangrijkste yogahoudingen
  • Word leniger, ontspannen en kom in balans
bekijk de training
 
Leer alles over Ayurveda op Sri Lanka