Gedraaide Halve Maan

Parivrtta Ardha Chandrasana

Effect
Versterkt en strekt de benen, strekt de heupen en rug, verruimt de borstkas, maakt de rug lenig, stimuleert de spijsverteringsorganen, traint de balans.

  • Plaats je voeten naast elkaar en strek je armen omhoog in de Berghouding (Tadasana).
  • Strek je lichaam goed op en maak, als je wilt, een kleine achteroverbuiging.
  • Adem uit, buig voorover.
  • Adem in, kom halverwege omhoog en stap op de uitademing met het rechterbeen naar achteren; krul de tenen in de mat.
  • Adem in, til je rechterbeen op en strek je linkerbeen. Je balanceert nu op de linkervoet en de vingertoppen.
  • Breng je linkerhand naar je linkerheup en draai je linkerschouder open, terwijl de heupen naast elkaar blijven.
  • Draai je borst open naar links en strek je linkerarm omhoog.
  • Kijk als het kan naar je linkerhand.

Yogales waar en wanneer je maar wilt met Yogatv

Al vanaf € 4,25 per maand heb je onbeperkt toegang tot meer dan 200 online yogalessen van de beste (inter)nationale docenten.

Neem een abonnement

Yoga voor beginners

Online training
  • Leer de basis in 14 videolessen
  • Beheers de belangrijkste yogahoudingen
  • Word leniger, ontspannen en kom in balans
bekijk de training
 
Leer alles over Ayurveda op Sri Lanka