houding

Gedraaide Halve Maan

Parivrtta Ardha Chandrasana

Effect
Versterkt en strekt de benen, strekt de heupen en rug, verruimt de borstkas, maakt de rug lenig, stimuleert de spijsverteringsorganen, traint de balans.

  • Plaats je voeten naast elkaar en strek je armen omhoog in de Berghouding (Tadasana).
  • Strek je lichaam goed op en maak, als je wilt, een kleine achteroverbuiging.
  • Adem uit, buig voorover.
  • Adem in, kom halverwege omhoog en stap op de uitademing met het rechterbeen naar achteren; krul de tenen in de mat.
  • Adem in, til je rechterbeen op en strek je linkerbeen. Je balanceert nu op de linkervoet en de vingertoppen.
  • Breng je linkerhand naar je linkerheup en draai je linkerschouder open, terwijl de heupen naast elkaar blijven.
  • Draai je borst open naar links en strek je linkerarm omhoog.
  • Kijk als het kan naar je linkerhand.

Yogales waar en wanneer je maar wilt met Yogatv

Al vanaf € 4,25 per maand heb je onbeperkt toegang tot meer dan 200 online yogalessen van de beste (inter)nationale docenten.

Neem een abonnement

Yoga voor beginners

De basis voor iedere yogi

  • Artboard 1Leer de basis in 14 videolessen
  • Artboard 1De belangrijkste yogahoudingen
  • Artboard 1Inclusief 3 maanden Yogatv

bekijk de training
Nu
€ 99,-
Leer alles over Ayurveda op Sri Lanka