Hoofd-naar-Kniehouding

Janu Sirsasana

Effect
De houding strekt de rug, schouders en hamstrings en helpt tegen vermoeidheid, hoofdpijn en nervositeit.

  • Begin zittend in Dandasana (Stafhouding) met je benen voor je uit gestrekt.
  • Plaats je rechtervoet tegen de binnenkant van je linkerdij.
  • Strek je armen op een inademing omhoog langs je oren, maak je rug lang en buig op de uitademing naar voren.
  • Pak je voet vast of laat je handen naast je onderbeen rusten.
  • Wanneer je rechterknie omhoog steekt, kun je die ondersteunen met een handdoek of kussen.
  • Verleng je ruggengraat op een inademing en strek je torso op de uitademing over je linkerbeen.
  • Trek je schouders niet op en laat je linkerbeen niet naar buiten rollen.
  • Blijf 10 ademhalingen in deze houding en wissel dan van kant.

Yogales waar en wanneer je maar wilt met Yogatv

Al vanaf € 4,25 per maand heb je onbeperkt toegang tot meer dan 200 online yogalessen van de beste (inter)nationale docenten.

Neem een abonnement

Yoga voor beginners

De basis voor iedere yogi

  • Artboard 1Leer de basis in 14 videolessen
  • Artboard 1De belangrijkste yogahoudingen
  • Artboard 1Inclusief 3 maanden Yogatv

bekijk de training
Nu
€ 99,-
Leer alles over Ayurveda op Sri Lanka