6 weekse yoga bootcamp challenge!

  • ic_alarm Created with Sketch. Leestijd: 3 minuten
  • ic_perm_identity Created with Sketch. Ilse Savenije

Doe je mee met onze exclusieve yoga bootcamp challenge? Word fit en werk aan je wilskracht (en, mooi meegenomen, aan een strakker lijf).

Wilskracht is onmisbaar voor je (spirituele) doelen. En je kunt het ook inzetten om te werken aan een fitter en strakker lichaam. Samen met Danielle Raats, personal trainer en docente yoga en Pilates, ontwikkelden we een yoga bootcamp challenge van zes weken. Elke week komt er een nieuwe les online op Yogatv, steeds iets uitgebreider en een stukje zwaarder.
Je kunt je niet meer inschrijven voor de yoga bootcamp. Deze serie start in het nieuwe jaar weer! Wel kun je alle lessen volgen als abonnee van yogatv! 

Yoga bootcamp challenge

Wat houdt de yoga bootcamp in?

De yoga bootcamp bestaat uit een yogaserie die je spieren versterkt en je lichaamshouding stroomlijnt. Je begint met een serie van zo’n acht basishoudingen (zoals de Boot, de Plank en de Lunge), daarna breid je elke week uit met herhalingen en/of variaties. De practice wordt zo steeds pittiger en je wilskracht wordt op de proef gesteld.

Trainer Danielle Raats: ‘Is een variatie wat moeilijk, dan herhaal je gewoon de houding van de vorige week. Kun je juist meer aan? Doe meer herhalingen, hou de houding langer vast of probeer een variatie van volgende week.’

Hoe werkt het?

Elke maandag komt er een nieuwe bootcamples online op Yogatv. Elke video duurt zo’n tien minuten.

Op maandag kun je de lessen gratis volgen. De rest van de week kun je de video’s bekijken met een abonnement op Yogatv. Dit kan al voor € 3,50 per maand (zo volg je de hele bootcamp voor € 7,-).

Ben je al Yogatv-abonnee? Dan krijg je automatisch elke maandagochtend de nieuwe video in je mailbox.

Hoe vaak ‘moet’ ik trainen?

Danielle adviseert het programma wekelijks minimaal twee tot drie keer te doen voor het beste resultaat.

‘Zorg dat je je spieren uitdaagt, natuurlijk zonder dat je echt pijn krijgt. Tijdens de rustdagen worden de spieren dan sterker. Maar rusten je spieren te lang, dan verdwijnt het versterkende effect. Herhaling en volhouden maken krachtig!’

Waarom een bootcamp?

Wilskracht: het is onmisbaar voor je (spirituele) doelen. Zonder beland je niet op de yogamat! In de Indiase wijsheidstraditie noemen ze het Iccha Shakti. Iccha betekent intentie of wil, Shakti staat voor de creatieve kracht in onszelf en in het universum.

Met een 6-weeks programma gaan we onze wilskracht trainen. Met duizenden yogi’s tegelijk, voor meer verbinding én als extra stok achter de deur.

Meer weten over Iccha Shakti en de yogaserie van Danielle? Je leest er alles over in het nieuwe Yoga Magazine.

De bootcamplessen

Deze lessen staan al op Yogatv! Doe je mee?

Week 1: de 8 basishoudingen

Week 2: herhalingen

Yoga bootcamp week 2

Week 3: variaties op de basishoudingen

Week 4: het tempo omhoog

Week 5: nieuwe variaties

Week 6: de laatste les

Delen via:
25 juni 2017 | Laatst gewijzigd op 15 augustus 2018

47 reacties


Schrijf je nu in voor de yoga nieuwsbrief