Neerwaartse Hond

Adho Mukha Svanasana

Effect van de neerwaartse hond – downward dog 
Laat energie door het hele lichaam stromen en is hiermee een goede warming-up. Het gaat stijfheid van benen, rug en schouders tegen.

  • Ga op je handen en knieën zitten.
  • De knieën staan een klein stukje uit elkaar, recht onder de heupen.
  • De handen staan onder de schouders, de vingers zijn gespreid en de wijsvinger wijst recht vooruit.
  • Krul je tenen op de grond en duw op een uitademing de billen omhoog en naar achteren, zodat je stuit ver omhoog reikt.
  • Strek je armen en benen. Als dit onprettig voelt in je knieën, buig ze dan lichtjes.
  • Duw de hielen in de richting van de grond; ze hoeven de grond niet per se te raken.
  • Je hoofd is tussen je armen.
  • Blijf één tot drie minuten in deze houding.

Video: zo doe je de Neerwaartse Hond

Wil je de Neerwaartse Hond thuis oefenen? De precieze instructies krijg je in deze video. Yogadocent Patrick Vermeulen neemt je stap-voor-stap mee, zodat je de asana veilig en correct kunt uitvoeren.

Yogales waar en wanneer je maar wilt met Yogatv

Al vanaf € 4,25 per maand heb je onbeperkt toegang tot meer dan 200 online yogalessen van de beste (inter)nationale docenten.

Neem een abonnement

Yoga voor beginners

Online training
  • Leer de basis in 14 videolessen
  • Beheers de belangrijkste yogahoudingen
  • Word leniger, ontspannen en kom in balans
bekijk de training
 
Leer alles over Ayurveda op Sri Lanka