houding

Lotushouding

Padmasana

Effect
Stimuleert het bekken, de rug, buik, en blaas en brengt rust in je hoofd.

  • Ga stevig met de zitbotten op de grond zitten, met je bekken enigszins gekanteld, waardoor de natuurlijke kromming van de rug wordt benadrukt.
  • In de volledige Lotus worden beide voeten, met de voetzolen naar boven gericht, op de bovenbenen gelegd in gekruiste positie.
  • Let op dat je niets forceert, daarmee belast je je knieën en heupen.
  • In de halve Lotus (Ardha Padmasana) ligt één voet op het bovenbeen en de andere voet rust op de grond of onder de andere dij.
  • Niet-geoefenden kunnen ook in kleermakerszit gaan zitten.
  • Adem diep in en uit terwijl je rechtop in deze houding zit.

Yogales waar en wanneer je maar wilt met Yogatv

Al vanaf € 4,25 per maand heb je onbeperkt toegang tot meer dan 200 online yogalessen van de beste (inter)nationale docenten.

Neem een abonnement

Yoga voor beginners

De basis voor iedere yogi

  • Artboard 1Leer de basis in 14 videolessen
  • Artboard 1De belangrijkste yogahoudingen
  • Artboard 1Inclusief 3 maanden Yogatv

bekijk de training
Nu
€ 99,-
Leer alles over Ayurveda op Sri Lanka