Lage Plank

Chaturanga Dandasana

Effect
Versterkt je core en armspieren.

  • Vanuit de Hoge Plank buig je je ellebogen, je beweegt naar voren terwijl je je romp laat zakken tot je tien centimeter boven de grond bent.
  • Je ellebogen vormen een exact rechte hoek.
  • Houd je ellebogen tegen je zij en recht boven je polsen.
  • Als dit te veel vraagt van polsen en armspieren, zet dan de knieën op de grond.

Video: zo doe je de Vinyasa + Lage Plank

Wil je de Vinyasa oefenen (van Neerwaartse Hond naar Hoge Plank, door naar Lage Plank en de Opwaartse Hond)? De precieze instructies krijg je in deze video. Patrick Vermeulen neemt je stap-voor-stap mee voor een Vinyasa, met daarin de Lage Plank.

Wil je enkel de Lage Plank oefenen? Doe met deze video mee.

Yogales waar en wanneer je maar wilt met Yogatv

Al vanaf € 4,25 per maand heb je onbeperkt toegang tot meer dan 200 online yogalessen van de beste (inter)nationale docenten.

Neem een abonnement

Yoga voor beginners

Online training
  • Leer de basis in 14 videolessen
  • Beheers de belangrijkste yogahoudingen
  • Yoga, meditatie en pranayama
bekijk de training
 
Leer alles over Ayurveda op Sri Lanka