Duif/Halve Duif

Kapotasana

Effect
Goed voor de doorbloeding van de heupen en versterkt de eierstokken.

  • Breng vanaf een neutrale Katpositie je rechterbeen gebogen naar voren tot je rechterhiel vóór je linkerlies ligt.
  • Je linkerbeen glijdt naar achteren, zo plat mogelijk op de grond.
  • Plaats de handen vóór je gebogen been en kom op een inademing op de vingertoppen omhoog.
  • De schouders zijn laag en naar achteren gericht.
  • Op een uitademing buig je naar voren, tot je voorhoofd op de grond rust.
  • In deze houding raken de heupen doorbloed en versterkt, en masseer je de eierstokken.
  • Doe dit twee keer dynamisch.

Video: zo doe je de (Halve) Duif

Wil je de Duif thuis oefenen? De precieze instructies krijg je in deze video. Yogadocent Patrick Vermeulen neemt je stap-voor-stap mee, zodat je de asana veilig en correct kunt uitvoeren.

Yogales waar en wanneer je maar wilt met Yogatv

Al vanaf € 4,25 per maand heb je onbeperkt toegang tot meer dan 200 online yogalessen van de beste (inter)nationale docenten.

Neem een abonnement

Yoga voor beginners

Online training
  • Leer de basis in 14 videolessen in 7 weken
  • Beheers de belangrijkste yogahoudingen
  • Word leniger, ontspannen en kom in balans
bekijk de training
 
Leer alles over Ayurveda op Sri Lanka