nietgratis
Yogaoefeningen voor een sterke bekkenbodem

Yogaoefeningen voor een sterke bekkenbodem

333 weergaven
Bewaar als favoriet

In deze les leer je hoe je yogaoefeningen voor een sterke en stabiele bekkenbodem kunt uitvoeren op een manier die het beste past bij het vrouwelijke lichaam. Veel yogahoudingen zijn ooit bedacht met een mannelijk lichaam als voorbeeld, terwijl de vrouwelijke bekkenbodem eigenlijk heel anders in elkaar zit. Yogadocent Iris Josephina legt uit wat het verschil is en hoe je bepaalde yogahoudingen zo kunt aanpassen dat ze beter passen bij het vrouwelijke lichaam.

Deze les is geschikt voor alle niveaus, ook als je een ervaren yogabeoefenaar bent is dit een prettige practice. Tijdens deze les heb je een meditatiekussen nodig en een dekentje.

Yoga, je bekkenbodem en je hormooncyclus

Deze les wordt gegeven door Iris Josephina Verstappen. Iris Josephina is Holistic Cycle Guide en hormooncoach. Daarnaast werkt ze als yogadocent en begeleidt ze als doula bevallingen. Iris is heel veelzijdig, maar het uitgangspunt in al haar werk is hetzelfde: vrouwen bij zichzelf thuis laten komen door hun lichaam te omarmen, zodat zij gaan leven met het ritme van hun cyclus.

Haar yogalessen stemt Iris speciaal af op het vrouwenlichaam. ‘Ik vind het belangrijk dat vrouwen werken aan lichaamsbewustzijn en dat ze hun grenzen niet overschrijden. Mijn missie is dat alle vrouwen in de vruchtbare leeftijd zich thuis voelen in hun cyclus. En dat ze geen schaamte voor of vervreemding van hun lichaam meer voelen.’

Lees meer over Iris Josephina op haar docentpagina of volg haar op Instagram. Lees ook het grote interview dat ze gaf in Yoga Magazine editie 4 (2021).

9 reacties


Schrijf je nu in voor de yoga nieuwsbrief