Krijger II

Virabhadrasana II

Effect
In de Krijger maak je de onderkant van het lichaam sterk, terwijl de bovenkant de kans krijgt zich te openen en te strekken.

  • Draai je rechterbeen uit naar rechts.
  • Je voet staat, ook naar rechts uitgedraaid, onder je knie op de vloer.
  • Strek je andere been uit naar links en zet je linkervoet stevig op de vloer.
  • Strek je armen omhoog langs je oren en open ze dan zijwaarts, terwijl je ook je schouders goed open rolt.
  • Kijk langs je rechterarm en houd je blik op één punt gericht.
  • Adem zo een paar keer in en uit terwijl je je linkerbeen goed aanspant.
  • Ga dan door in Gebogen Driehoek.
  • Herhaal de oefening naar links.
  • Houd bij deze asana vooral het gestrekte been sterk, zo blijf je stabiel.

Yogales waar en wanneer je maar wilt met Yogatv

Al vanaf € 4,25 per maand heb je onbeperkt toegang tot meer dan 200 online yogalessen van de beste (inter)nationale docenten.

Neem een abonnement

Yoga voor beginners

De basis voor iedere yogi

  • Artboard 1Leer de basis in 14 videolessen
  • Artboard 1De belangrijkste yogahoudingen
  • Artboard 1Inclusief 3 maanden Yogatv

bekijk de training
Nu
€ 99,-
Leer alles over Ayurveda op Sri Lanka