houding

Gedraaide Stoel

Parivrtta Utkatasana

Effect
Traint je balans en masseert je organen.

  • Begin in Berghouding (Tadasana).
  • Maak je lang en reik met je armen omhoog op een inademing.
  • Buig je knieën als je uitademt, waarbij je knieën niet voorbij je tenen komen.
  • Vouw je handen in bidpositie voor je borst, maak lengte in je rug op een inademing en draai je torso naar rechts op een uitademing.
  • Zet je linkerelleboog tegen de buitenkant van je rechterknie.
  • Blijf naar je tenen kijken of kijk zijwaarts, maar houd je hoofd in één lijn met je ruggengraat.
  • Blijf 3 tot 5 ademhalingen in deze houding en maak zo ruimte in je borstkas.
  • Draai terug op een uitademing, en ga weer rechtop staan op een inademing.
  • Herhaal naar de linkerkant.

Yogales waar en wanneer je maar wilt met Yogatv

Al vanaf € 4,25 per maand heb je onbeperkt toegang tot meer dan 200 online yogalessen van de beste (inter)nationale docenten.

Neem een abonnement

Yoga voor beginners

De basis voor iedere yogi

  • Artboard 1Leer de basis in 14 videolessen
  • Artboard 1De belangrijkste yogahoudingen
  • Artboard 1Inclusief 3 maanden Yogatv

bekijk de training
Nu
€ 99,-
Leer alles over Ayurveda op Sri Lanka