Boot

Paripurna Navasana

Effect
Versterkt je rug- en buikspieren. En verbetert de spijsvertering.

  • Ga op de grond zitten met de benen gestrekt. Zet je handen achter de heupen op de grond. De vingers wijzen richting de voeten en de armen zijn gestrekt. Til het borstbeen op en leun een stukje naar achteren, let erop dat de rug recht blijft.
  • Adem uit, buig de knieën en til de voeten van de grond zodat de dijbenen een hoek van 45 graden maken met de vloer. Kijk of je je benen kan strekken. De tenen komen dan iets boven ooghoogte uit.
  • Strek de armen krachtig naar voren, parallel aan de vloer. De schouderbladen gaan uit elkaar.
  • Span de buikspieren aan maar probeer tegelijkertijd de onderbuik relatief plat te houden. Breng je kin iets richting het borstbeen, zodat de nek lang blijft.
    Begin met tien tot twintig seconden en breid dit langzaam uit tot een minuut. Breng de benen op een uitademing weer naar de grond en kom op de inademing weer rechtop zitten.

 

Yogales waar en wanneer je maar wilt met Yogatv

Al vanaf € 4,25 per maand heb je onbeperkt toegang tot meer dan 200 online yogalessen van de beste (inter)nationale docenten.

Neem een abonnement

Anti-stress met yoga,
meditatie en mindfulness

Online training
  • Ga ontspannen door het leven
  • Leer stresssignalen herkennen
  • Met restorative yoga, Yoga Nidra, Yin & Yang yoga
bekijk de training
 
Leer alles over Ayurveda op Sri Lanka