6 oefeningen tegen de herfstblues

Door gebrek aan daglicht en de (naderende) kou die je spieren verstijft, ligt de herfstblues op de loer. Met deze houdingen houd je je lichaam en ziel lekker warm.

serie hoyte 3

Yogadocent Jai C. Salt groeide op in de Australische natuur en voelde al vroeg de grote invloed van seizoenswisselingen op zijn gestel. Jai: ‘De kou van het najaar en de winter heeft niet alleen effect op het lichaam, maar ook op je geestestoestand. In de frissere maanden worden je gedachtes letterlijk koud. Dit kan een somber gevoel of soms zelfs een depressie veroorzaken.’

Jai ontwierp een yogaserie met zes houdingen om tijdens de donkere dagen de warmte in je lichaam op peil te houden, met onder andere een Longreiniging, de Vuurverhogende houding en de Statische vuurbouwer.

‘Veel mensen proberen dat te bewerkstelligen met regelmatig een flinke workout. De warmte in je lichaam schiet dan wel even omhoog, maar verdwijnt daarna weer. Deze serie werkt op een subtielere wijze door gebruik te maken van de warmte die al in het lichaam aanwezig is. Door de continue warmte in je lijf voel je je zowel fysiek als geestelijk vitaal.’

Doe Jai’s serie en stook je vuurtje op. Neem hiervoor ongeveer een half uur de tijd.

Yoga voor beginners

Online training
  • Leer de basis in 14 videolessen
  • Beheers de belangrijkste yogahoudingen
  • Yoga, meditatie en pranayama
bekijk de training
 

REAGEER

-
Geef hier je reactie:
  • kyra

    zoo leuk zelfs oudere mensen kunnen het

Leer alles over Ayurveda op Sri Lanka