6 oefeningen tegen de herfstblues

  • ic_alarm Created with Sketch. Leestijd: 2 minuten
  • ic_perm_identity Created with Sketch. Saskia Grootegoed

Door gebrek aan daglicht en de (naderende) kou die je spieren verstijft, ligt de herfstblues op de loer. Met deze houdingen houd je je lichaam en ziel lekker warm.

serie hoyte 3

Yogadocent Jai C. Salt groeide op in de Australische natuur en voelde al vroeg de grote invloed van seizoenswisselingen op zijn gestel. Jai: ‘De kou van het najaar en de winter heeft niet alleen effect op het lichaam, maar ook op je geestestoestand. In de frissere maanden worden je gedachtes letterlijk koud. Dit kan een somber gevoel of soms zelfs een depressie veroorzaken.’

Jai ontwierp een yogaserie met zes houdingen om tijdens de donkere dagen de warmte in je lichaam op peil te houden, met onder andere een Longreiniging, de Vuurverhogende houding en de Statische vuurbouwer.

‘Veel mensen proberen dat te bewerkstelligen met regelmatig een flinke workout. De warmte in je lichaam schiet dan wel even omhoog, maar verdwijnt daarna weer. Deze serie werkt op een subtielere wijze door gebruik te maken van de warmte die al in het lichaam aanwezig is. Door de continue warmte in je lijf voel je je zowel fysiek als geestelijk vitaal.’

Doe Jai’s serie en stook je vuurtje op. Neem hiervoor ongeveer een half uur de tijd.

Delen via:
26 oktober 2016 | Laatst gewijzigd op 25 november 2016

1 reacties


Schrijf je nu in voor de yoga nieuwsbrief