houding

Koeienkop

Gomukhasana

Effect
Bevordert de symmetrie in je lichaam. In het begin zul je merken dat de ene kant gemakkelijker gaat dan de andere; bij regelmatige beoefening zal het verschil verminderen.

  • Ga zitten op handen en knieën.
  • Plaats je rechterknie tussen je handen op de grond, je tenen wijzen naar links, en zwaai je linkerbeen eroverheen.
  • Breng je voeten zo veel mogelijk richting de buitenkant van je mat, de knieën zijn boven elkaar.
  • Ga tussen je voeten zitten, 
eventueel op een blok of kussen.
  • Srek je rechterarm omhoog, draai je duim naar buiten, de handpalm wijst naar achteren.
  • Laat je hand tussen je schouderbladen zakken, terwijl je elleboog omhoog wijst.
  • Pak de rechterelleboog vast met je linkerhand en help de elleboog verder naar achteren, zodat je rechtop kunt zitten.
  • Laat je linkerarm weer zakken en zwaai ’m helemaal mee naar achteren met je handpalm open.
  • Probeer de vingertoppen van beide handen naar elkaar te laten wijzen of elkaar uiteindelijk vast te pakken.
  • Je kunt als hulpmiddel een sjaaltje of een strap gebruiken.
  • Houd je rug lang en je kruin omhoog, adem 5 keer diep door, en herhaal de houding andersom.

Yogales waar en wanneer je maar wilt met Yogatv

Al vanaf € 3,50 per maand heb je onbeperkt toegang tot bijna 200 online yogalessen van de beste (inter)nationale docenten.

Neem een abonnement