houding

Gedraaide Schaar

Eka Pada Koundinyasana I

Effect
Een sterke core, schouders en benen. En traint je balans.

  • Begin in Tadasana, zak door je knieën, en zet je rechterknie op de vloer.
  • Laat je rechtervoet naar de linker wijzen en ga erop zitten.
  • Breng je linkervoet over je rechterdij en zet hem op de grond naast je rechterknie.
  • Je linkerknie wijst omhoog.
  • Draai nu zover mogelijk naar links en zet je rechterbovenarm aan de buitenkant van je linkerdij, zo dicht mogelijk bij je rechteroksel.
  • Leun naar links, zet beide handen plat op de vloer op schouderbreedte.
  • Houd je linkerdij goed tegen je rechterbovenarm aan en breng je heupen omhoog.
  • Leun met je bovenlichaam voorover.
  • Buig je ellebogen, laat je borst enigzins naar beneden hellen, tot je je voeten van de grond kunt tillen.
  • Strek je knieën.
  • Til borst en rug op tot je parallel bent met je grond.
  • Kom rustig terug, doe nu de andere kant.

Yogales waar en wanneer je maar wilt met Yogatv

Al vanaf € 4,25 per maand heb je onbeperkt toegang tot meer dan 200 online yogalessen van de beste (inter)nationale docenten.

Neem een abonnement

Yoga voor beginners

De basis voor iedere yogi

  • Artboard 1Leer de basis in 14 videolessen
  • Artboard 1De belangrijkste yogahoudingen
  • Artboard 1Inclusief 3 maanden Yogatv

bekijk de training
Nu
€ 99,-
Leer alles over Ayurveda op Sri Lanka