nietgratis
Yoga tegen angst

Yoga tegen angst

3.481 weergaven
Bewaar als favoriet

Oefeningen voor bij angstgevoelens of paniekaanvallen

Voel je je gestrest, angstig of heb je last van paniekaanvallen? Deze yogales van Adriene Mishler helpt je door dit soort lastige momenten heen.

Je start met de Nadi Shodhana, een ademoefening die Adriene zelf graag doet wanneer ze zich angstig voelt. Adriene noemt hem haar magische elixer: ‘Wanneer je weinig tijd hebt, doe dan enkel deze ademoefening.’

Daarna maak je met borstopeners ruimte in je lichaam en geest. Je vervolgt met krachtige oefeningen die je innerlijke vuur aanwakkeren en je sterk doen voelen, zoals Krijgers, de Plank en oefeningen waarbij je je buikspieren aan het werk zet. Je adem is hierin leidend. Adriene: ‘Je gedachten zijn krachtig, maar je adem net zo goed.’ Na afloop kun je een stuk meer aan dan je van tevoren dacht.

Deze les is een van de twee video’s die we mogen delen vanuit Adrienes YouTube-kanaal Yoga with Adriene. ‘Deze les heeft me zo vaak gered. Ik ben voor eeuwig dankbaar’ schreef iemand onder deze video. Een ander: ‘Ik voelde me zo opgelucht en blij na afloop, ik moest zelfs even huilen.’

12 reacties


Schrijf je nu in voor de yoga nieuwsbrief