Online training

Slank met yoga

€ 99,- (abonneeprijs € 89,-)

Ik meld me direct aan

Slank, gezond en fit met yoga

Afvallen of fitter worden met yoga? Dat kan! Tijdens deze online training ontdek je hoe je gezonde keuzes maakt op het gebied van beweging, ontspanning en voeding.  

Een nieuwe gezonde levensstijl

Tijdens deze training...
  • leer je oude gewoontes loslaten
  • ga je bewuste en gezonde keuzes maken
  • bouw je zelfcompassie en zelfvertrouwen op
  • ontvang je een online dagboek voor je activiteiten en gedachten
  • krijg je 3 maanden lang toegang tot Yogatv
Ik meld me direct aan


Hoe werkt het?

Het werkt simpel

Volg de training op je mobiel, tablet of computer.
Werkt op al je apparaten
Volg de training op je mobiel, tablet of computer.
Volg lessen wanneer het jou uitkomt.
In je eigen tempo
Volg lessen wanneer het jou uitkomt.
Kijk de lessen na afonding zo vaak terug als je wilt.
Onbeperkte toegang
Kijk de lessen na afonding zo vaak terug als je wilt.
Wil je een les proberen? Volg een proefles van Danielle op Yogatv.

Wat cursisten zeggen

Heel fijn om thuis mee te doen. Zeer goed te volgen!’

Irma

Omdat ik door werk Danielles lessen in de studio niet meer kon volgen, is dit een fantastische oplossing voor mij’

Anne

Ik vind Danielles manier van lesgeven superfijn, dankjewel’

Rixt
Danielle Raats
Maak kennis met de docent

Danielle Raats

De enthousiaste en goedlachse eigenares van studio Back in Balans heeft een grote groep trouwe yogi’s om zich heen verzameld: als personal trainer en docente yoga en Pilates helpt ze tieners en volwassenen fit te worden door lichaamsbeweging en gezonde voeding. Al staat ontspanning, in de vorm van massage en (lichaams)bewustzijn, net zo goed op de kaart.
14 yogalessen voor thuis

Inhoud van deze training

  • 1
    Week 1 - deel 1: Zelfcompassie

    De eerste week heeft als thema zelfcompassie. Vanuit zelfcompassie stel je doelen op die haalbaar zijn. En zul je – wanneer het wat minder goed gaat – mild zijn voor jezelf, zodat je niet gefrustreerd raakt en in oude patronen vervalt, maar de positieve draad weer oppakt.

  • 2
    Week 1 – deel 2: Zelfcompassie

    In deze les deelt Danielle een Yang-Yin flow. In alle video’s met de Yang-Yin flows doet Danielles zus Monique mee, die variaties op de houdingen laat zien. Je blikt terug op je eerste eet- en leefdoelen – zoals in elke tweede les van de week. Ook krijg je een aantal extra meditaties aangereikt die passen binnen het thema.

  • 3
    Week 2 - deel 1: Mindfulness

    Mindfulness betekent dat je je bewust bent van wat je doet. Je kunt bijvoorbeeld mindful eten en mindful met je tijd omgaan. Hierdoor ga je stress beter herkennen, maar ook de geluksmomenten. Handelen met aandacht geeft je inzicht in waar dingen misgaan, bijvoorbeeld bij een ongezond eetpatroon. Tijdens deze Yang les probeer je heel mindful mee te doen. Ook de achtergrondartikelen gaan over mindfulness.

  • 4
    Week 2 - deel 2: Mindfulness

    Danielle en Monique delen opnieuw een fijne en rustigere Yang-Yin flow. Word je bewust van je adem, bewegingen en gedachten.

  • 5
    Week 3 – deel 1: Oude gewoontes loslaten

    Deze week werk je aan het loslaten van oude gewoontes. Vaste patronen, wát je eet bijvoorbeeld. Maar ook hoeveel, of weinig. Dat je zonder aandacht eet, of gewend bent om de auto te pakken in plaats van de fiets. Gewoontes kunnen ook vastgeroeste gedachtes zijn. Zoals: ‘Ik kan het niet…’ Je onderzoekt: welke patronen staan jouw gezonde levensplan in de weg? En hoe wil en kun je ze veranderen? Dat doe je onder andere door in contact te komen met je lijf.

  • 6
    Week 3 – deel 2: Oude gewoontes loslaten

    Je onderzoekt verder wat jouw patronen zijn, waar die vandaag komen en hoe je nieuwe gewoontes kunt aanleren. Onder andere met een Yin-Yang flow met Danielle en Monique en met een meditatie voor het zetten van een intentie.

  • 7
    Week 4 – deel 1: Emoties

    Emoties zijn nauw verbonden met hoe we ons gedragen, wat we eten, hoeveel we bewegen en of en hoe we (kunnen) ontspannen. Deze week onderzoeken we welke emoties jouw gezonde levensstijl eventueel in de weg staan. Yoga kan je helpen om emoties toe te laten. Maar ook door even uit je hoofd te komen, zoals met deze actieve flow waar je hart sneller van gaat kloppen.

  • 8
    Week 4 – deel 2: Emoties

    In stilte maak je contact met jezelf. Je lichaam geeft je signalen die je helpen om gezonde keuzes te maken. Ook leer je hoe je verstorende emoties als boosheid, trots en hechting kunt herkennen. En hoe je er liefde tegenover kunt zetten.

  • 9
    Week 5 – deel 1: Zelfvertrouwen

    Als je niet in jezelf gelooft, is het moeilijk om je doelen te bereiken. Als je weet dat je het kunt, kom je veel verder! Yoga helpt je ook vertrouwen te krijgen in je lichaam. Jouw lichaam vertelt je wat goed en minder goed voor je is. Daar werk je aan in deze les, met houdingen die kracht en zelfvertrouwen geven.

  • 10
    Week 5 – deel 2: Zelfvertrouwen

    In de Yin-Yang flow met Danielle en Monique werk je verder aan je zelfvertrouwen. Ook denk je na over hoe anderen jou zien – en hoe je hier op onzekere momenten op terug kunt vallen. De oefeningen activeren de waardering en het vertrouwen in jezelf.

  • 11
    Week 6 – deel 1: Ontspanning

    In deze les leer je hoe vermoeidheid en stress een negatieve invloed hebben op je gezondheid. Je kiest voor andere voeding, voornemens zijn moeilijker vol te houden, je valt sneller terug op de automatische piloot. Bovendien beïnvloedt stress je hormonen, waardoor gewicht verliezen moeilijker wordt. Danielle deelt een milde flow met je. Met deze les wil ze je laten ervaren dat inspanning en ontspanning elkaar ondersteunen.

  • 12
    Week 6 – deel 2: Ontspanning

    De houdingen uit deze yogaserie werken ontspannend en kunnen je helpen je slaappatroon te verbeteren. Naast voldoende lichaamsbeweging is namelijk ook een goede nachtrust enorm belangrijk voor een gezond lichaam.

  • 13
    Week 7 – deel 1: Detox

    Bij het woord detox wordt vaak gedacht aan voeding. Maar detoxen, of ontgiften, kan ook gaan om je huis of je keukenkastjes opruimen. Of oude gewoontes loslaten, je gedachten ordenen, ruimte maken in je volgeplande agenda, vaker offline gaan of juist kiezen voor lichamelijke oefeningen die je lijf ‘opschonen’. Deze week ga je aan de slag met deze opruiming.

  • 14
    Week 7 – deel 2: Detox

    Ook in deze les extra ‘ontgiftende’ houdingen, om je detox-organen te stimuleren. Ook ga je opnieuw mentaal opschonen. In deze laatste les blik je terug op de veranderingen die je hebt ondergaan, de inzichten die je hebt verworven en leer je hoe je de handvatten uit de lessen je leven lang toepassen.


Meld je vandaag nog aan

Kies de inschrijving die bij je past.
Meest gekozen
Online training Slank met yoga
€ 99-
  • Slank, gezond en fit met yoga
  • In 14 lessen een gezonder leven
  • Actieve Yang en rustige Yin yoga
  • Inclusief 3 maanden onbeperkt Yogatv
Online training Slank met yoga voor abonnees
€ 89,-
  • Slank, gezond en fit met yoga
  • In 14 lessen een gezonder leven
  • Actieve Yang en rustige Yin yoga
  • Inclusief 3 maanden onbeperkt Yogatv
Online training Slank met yoga + jaarabonnement
€ 125,-
  • Slank, gezond en fit met yoga
  • In 14 lessen een gezonder leven
  • Actieve Yang en rustige Yin yoga
  • Inclusief 3 maanden onbeperkt Yogatv
  • Inclusief Yoga Magazine jaarabonnement