Online training

Laat je energie stromen

€ 199,- (abonneeprijs € 189,-)

Ik meld me direct aan

Chi Neng Qigong voor kracht en vitaliteit

Chi Neng Qigong (Chinese yoga) is voor iedereen die ontspanning, balans, vitaliteit en gezondheid zoekt. Chi Neng Qigong zorgt dat de qi, je levensenergie, vrij door je lichaam kan stromen. 

Ontspan met Chinese yoga

Tijdens deze training...
  • werk je aan een sterk immuunsysteem en hef je blokkades op
  • word je fysiek sterk en worden je gedachten rustig
  • kom je meer in balans en verbeter je je concentratie
  • krijg je 9 weken videoles
  • krijg je een praktijkdag en toegang tot thermen Bussloo
Ik meld me direct aan


Hoe werkt het?

Het werkt simpel

Volg de training op je mobiel, tablet of computer.
Werkt op al je apparaten
Volg de training op je mobiel, tablet of computer.
Volg lessen wanneer het jou uitkomt.
In je eigen tempo
Volg lessen wanneer het jou uitkomt.
Kijk de lessen na afonding zo vaak terug als je wilt.
Onbeperkte toegang
Kijk de lessen na afonding zo vaak terug als je wilt.
Wil je een les proberen? Volg een proefles van Patricia op Yogatv.

Wat cursisten zeggen

Ik pas deze vorm van ontspanning nu dagelijks toe’

Fanina

Heerlijke oefeningen, verfrissend en energie gevend!’

Christine

Patricia begrijp dat de moderne drukke vrouw baat heeft bij oefeningen voor tussendoor’

Marion

Vooral op dagen dat ik een vroege shift werk, merk ik het verschil’

Emmy
Patricia van Walstijn
Maak kennis met de docent

Patricia van Walstijn

De online training Yoga voor beginners is ontwikkeld in samenwerking met Qigong docente Patricia van Walstijn. Met 20 jaar ervaring is Patricia expert op het gebied van de Chinese bewegingsleer Chi Neng Qigong. Ze richtte Chi Neng Institute Europe op met vestigingen in Nederland, België, Duitsland en Zweden.
9 yogalessen voor thuis

Inhoud van deze training

  • 1
    Week 1 Basishouding en La Qi

    Wat is Qigong en wat brengt het je? Dat leer je in deze les. Patricia geeft uitleg en doet twee oefeningen die je meteen met haar mee kunt doen. De basishouding (bestaande uit de fysieke en de mentale basishouding) en de La Qi.

  • 2
    Week 2 Warming-up

    Deze les draait om de warming-up. Voordat je Qigong-oefeningen doet, is het aan te raden om jezelf op te warmen. De meridianen, de ruggengraat en de organen worden opgewarmd en voorbereid op de oefeningen. Je kunt de oefeningen hierdoor dieper ervaren, waardoor ze meer effect hebben.

    De achtergrondliteratuur gaat dieper in op wat qi (energie) doet en welke rol de meridianen hierin spelen.

  • 3
    Week 3 Sway La Qi

    De Sway La Qi is een fijne oefening om de essentie van Qigong nog dieper te voelen. Als je hoofd rustig is en je lichaam ontspannen, kan de qi vrij stromen naar waar het nodig is. De stroom van qi tussen jezelf en de natuur is er altijd, maar zal vergroot en versterkt worden door deze oefening.

  • 4
    Week 4 Three centres merge

    Deze week draait om kracht. De meditatieve oefening Three centres merge, waarmee je letterlijk en figuurlijk kracht opbouwt, is een belangrijke basisoefening binnen de Qigong.

    Ook leer je deze week over je dantians. In deze drie plaatsen in het lichaam wordt je energiehuishouding geregeld: je energie wordt er opgeslagen en van daaruit verspreid. Je leert hoe je je levenskracht kan laten toenemen.

  • 5
    Week 5 Kleine qi

    Deze week gaat om het openen van je hart. De oefening die je doet, is kleine qi. Hiermee leer je bewust je aandacht te richten. Je verbindt de qi van de aarde via de drie energiecentra (de dantians) met de qi van de hemel en je hart. En daarna weer terug.

    Net als vorige week, leer je meer over je dantians.

  • 6
    Week 6 Crane’s walk

    De oefening van deze week vraagt en ontwikkelt concentratie, souplesse en balans. Dat doen we met de Crane’s walk, de kraanvogelloop, waarbij het draait om ‘bewust lopen’, aandachtige alertheid en totaal aanwezig zijn in het moment. Een soort loopmeditatie dus, waarmee je je hoofd tot rust brengt.

  • 7
    Week 7 Curling en rotating

    De ruggengraat is een van de beste geleiders van energie. Een soepele onderrug zorgt ervoor dat onze basisvoorraad qi toeneemt en het centrale zenuwstelsel versterkt wordt.

    Daarom oefenen we deze week met het flexibeler maken van de rug. Dat doen we met twee oefeningen, die je uitvoert op een stoel: Spine curling en Spine rotating.

  • 8
    Week 8 Wall squat

    Het thema van deze week is stabiliteit. Deze oefenen en versterken we met de Wall squat. Door de Wall squat ontspant de ruggengraat en zet je als het ware de qi-pomp aan het werk. De energie gaat beter stromen, stagnatie kan verdwijnen en je voelt je fitter en energieker.

  • 9
    Week 9 Lift qi up

    Deze week draait om bewustzijn. Je kunt ook zeggen: bewust Zijn. De Lift qi up is een effectieve oefening om je geest te ontspannen, je vitaliteit te verhogen, je gezondheid te verbeteren en je te beschermen tegen ziekte. Deze oefening blijft altijd een belangrijke rol spelen in je training, ook als je al langere tijd Qigong beoefent.

     


Meld je vandaag nog aan

Kies de inschrijving die bij je past.
Training Laat je energie stromen
€ 199,-
  • Leer hoe je energie vrij door je lichaam kan stromen
  • Word fysiek sterk en kom meer in balans
  • Inclusief praktijkdag in het Banyan Center
  • Inclusief 3 maanden toegang tot Yogatv met meer dan 200 yogalessen
Meest gekozen
Training Laat je energie stromen voor abonnees
€ 189,-
  • Leer hoe je energie vrij door je lichaam kan stromen
  • Word fysiek sterk en kom meer in balans
  • Inclusief praktijkdag in het Banyan Center
  • Inclusief 3 maanden toegang tot Yogatv met meer dan 200 yogalessen
Training + jaarabonnement Yoga Magazine
€ 225,-
  • 7 x per jaar Yoga Magazine thuisbezorgd
  • Leer hoe je energie vrij door je lichaam kan stromen
  • Inclusief praktijkdag in het Banyan Center
  • Inclusief 3 maanden toegang tot Yogatv met meer dan 200 yogalessen