Online training

Blijf jong met yoga

€ 99,- (abonneeprijs € 89,-)

Ik meld me direct aan

Jong blijven met yoga 

Iedereen wordt ouder, maar hoe doe je dat energiek, soepel en gezond? Deze online training is speciaal ontwikkeld om je jong en vitaal te houden. 

 

Stralend ouder worden 

Tijdens deze training...
  • krijg je in 7 weken meer energie en een soepel lichaam
  • ga je aan de slag met Hormoon-, Kundalini-, Yin- en gezichtsyoga
  • krijg je meditaties, mantra’s en ademhalingsoefeningen
  • krijg je 3 maanden toegang tot Yogatv
  • krijg je recepten, soulcoaching en video-talks
Ik meld me direct aan


Hoe werkt het?

Het werkt simpel

Volg de training op je mobiel, tablet of computer.
Werkt op al je apparaten
Volg de training op je mobiel, tablet of computer.
Volg lessen wanneer het jou uitkomt.
In je eigen tempo
Volg lessen wanneer het jou uitkomt.
Kijk de lessen na afonding zo vaak terug als je wilt.
Onbeperkte toegang
Kijk de lessen na afonding zo vaak terug als je wilt.
Wil je een les proberen? Volg een proefles van Sylvia op Yogatv.

Wat cursisten zeggen

Na een moeilijke tijd heb ik zoveel steun gehad aan deze lessen. Ik ga ze zeker blijven doen.’

Ineke

Ik vind de training super! Voel me nu al krachtiger en beter in mijn vel’

Manuela
Blijf jong met yoga
Maak kennis met de docent

Sylvia Mullaart-Bonn

Sylvia is een goeroe op het gebied van hormoonyoga; ze haalde deze door de Braziliaanse Dinah Rodrigues ontwikkelde stijl naar Nederland. De werking van hormoonyoga is wetenschappelijk bewezen. Sylvia moedigt je aan om op onderzoek te gaan in je lichaam en te leren voelen. Inmiddels geeft ze al twintig jaar hormoongerichte yoga onder de naam Lust for Life. Doe met haar mee en laat je levenslust stromen.

Naast lessen van Sylvia krijg je les van 3 gastdocenten: Marieke de Lange (Kundalini yoga), Skadi van Paasschen (Yin yoga) en Angela Kuipers (face yoga).
14 yogalessen voor thuis

Inhoud van deze training

  • 1
    Week 1 – deel 1: Houd je hormonen in balans

    Deze week leer je alles over hormonen:  wat er met onze hormoonhuishouding gebeurt als we ouder worden. Je begint met een klassieke les hormoonyoga om stijfheid tegen te gaan en je hormoonklieren te stimuleren. Om ook mentaal vitaal en flexibel te blijven, moet je soms niet-helpende gedachten achter je laten. Daarom krijg je elke week SoulCoaching-oefeningen. Daarmee start je in deze sessie.

  • 2
    Week 1 – deel 2: Houd je hormonen in balans

    Souplesse is van belang als je ouder wordt, maar je lichaam versterken ook. Sylvia noemt dit ook wel ‘zachte kracht’. Daarom ligt de focus in deze sessie op de rug en de gewrichten soepeler én sterker maken, door middel van Hormoonyoga, Oki-yoga en Kundalini yoga.

  • 3
    Week 2 – deel 1: Detox je organen

    Deze week volg je Kundalini yogalessen van gastdocente Marieke de Lange en leer je hoe deze vorm van yoga je lichaam ondersteunt in het ontgiftingsproces – en hoe dit je jong houdt. Eerst gaat Sylvia in gesprek met Marieke over de kracht van mantra’s. Daarna volg je een pittige reeks Kundalini yogaoefeningen om de maag, lever en dikke darm te ontdoen van afvalstoffen.

  • 4
    Week 2 – deel 2: Detox je organen

    Na de pittige detox-serie uit de vorige sessie, volg je in deze les een rustigere, zittende meditatie om de spijsvertering te bevorderen. Naarmate je ouder wordt, vertraagt je spijsvertering bovendien. De Kundalini yogahoudingen uit deze meditatie bevorderen je spijsvertering en zorgen ervoor dat alles weer gaat stromen. Ook je levensenergie!

  • 5
    Week 3 – deel 1: Houd je energie op peil

    Door veranderingen in je hormoonhuishouding, spijsvertering, bloeddoorstroming en misschien zelfs je ademhaling, verandert je energieniveau wanneer je ouder wordt. In deze sessie deelt Sylvia een ondersteunende serie tegen vermoeidheid, met oefeningen uit de Qigong en een zachte Zonnegroet. Je wordt uitgedaagd om zacht te zijn voor jezelf door oordelen los te laten.

  • 6
    Week 3 – deel 2: Houd je energie op peil

    Na de ontspannende flow uit de vorige sessie, ga je dit keer je kracht aanboren met een hormoonversterkende verjongingsserie. Dit doe je door middel van dynamische oefeningen die het bloed naar de buik laten stromen en de geslachtsklieren stimuleren. Plus een bemoedigende ademmeditatie.

  • 7
    Week 4 – deel 1: Houd je lichaam soepel

    Deze week leer je van gastdocente Skadi van Paasschen hoe je je lichaam (en geest) soepel houdt met Yin yoga. Skadi en Sylvia gaan in gesprek over bindweefsel, fascie, gewrichten en dieperliggende spieren. In deze Yin sessie focus je op de blaas- en nierlijn, die volgens de Taoïstische filosofie van grote invloed is op ons welzijn. Daarna ligt de focus op het bindweefsel, dat bij het ouder worden minder flexibel wordt.

  • 8
    Week 4 – deel 2: Houd je lichaam soepel

    In deze les besteedt Skadi aandacht aan de lever- en galblaasenergie. De focus ligt in deze les op het versoepelen van je gewrichten. De heupen en de knieën zijn gevoelige gewrichten, die in de yoga soms veel te verduren krijgen. Zachte Yin is een fijne tegenhanger voor vormen van yoga waarbij de gewrichten intensiever worden belast. Ook liggen veel emoties in het bindweefsel van de heupen opgeslagen.

  • 9
    Week 5 – deel 1: Ga stress te lijf

    Bij een teveel aan stresshormonen kun je je onprettig voelen. Deze week leer je welke rol je (bij)nieren spelen in een verstoorde hormoonbalans –  en wat je ertegen kunt doen. In de les breng je je emoties en hormonen in balans, door de (bij)nieren te ‘masseren’ met zachte oefeningen uit de Qigong en de zittende Maangroet.

  • 10
    Week 5 – deel 2: Ga stress te lijf

    Stress kan in onze schouders gaan zitten en deze pijnlijk en gevoelig maken. In deze les strek je met een Egyptische schouderserie alle stress uit je lijf en creëer je ruimte in je lichaam. Ook focus je op je rug.

  • 11
    Week 6 – deel 1: Blijf mooi

    Door ons lichaam te trainen, kunnen de (gedeeltelijk) souplesse behouden. We trainen vaak alle spieren in ons lijf, maar vergeten daarbij vaak het gezicht! Face yoga helpt je om de 61 spieren in je gezicht te trainen en te verstevigen. Hoe dat werkt, leer je van gastdocente Angela Kuijpers. Angela deelt oefeningen voor je gezicht, nek en schouders. Daarna maak je de spieren in gezicht sterker door middel van speciale face yoga-oefeningen.

  • 12
    Week 6 – deel 2: Blijf mooi

    Na de face yoga ga je in deze les verder met het laten stromen van je energie. Door middel van oefeningen waarbij je focust op je adem, breng je energie naar je gezicht en de hoofdhuid.

    Tussendoor beloon je jezelf met positieve affirmaties, die je te alle tijden fit en krachtig helpen voelen.

  • 13
    Week 7 – deel 1: Pas yoga toe in je dagelijks leven

    Om alle effecten van yoga te ervaren, het belangrijk om yoga te integreren in je dagelijks leven. Zo maak je van yoga een middel om leven veel fijner te maken. Hoe? Dat leer je deze week. Sylvia deelt een korte serie Qigong-oefeningen die je gemakkelijk tussendoor kunt doen en die je helpt je angsten los te laten. Je kunt ze elke keer even tien minuutjes toepassen, wanneer je het nodig hebt.

  • 14
    Week 7 – deel 2: Pas yoga toe in je dagelijks leven

    De tijd die je steekt in yoga, levert veel op. Energieker en vrolijker door het leven gaan, bijvoorbeeld. De korte, reinigende serie van de Amerikaanse yogadocente Shiva Rae die je in deze les doet, heet ‘Energy Medicine’ en werkt als een soort energiepilletje.


Meld je vandaag nog aan

Kies de inschrijving die bij je past.
Meest gekozen
Online training
Blijf jong met yoga
€ 99,-
  • Krijg meer energie
  • Werk aan een vitale geest
  • Met Hormoon-, Kundalini-, Yin- en gezichtsyoga
  • Inclusief 3 maanden onbeperkt Yogatv
Online training
Blijf jong met yoga voor abonnees
€ 89,-
  • Krijg meer energie
  • Werk aan een vitale geest
  • Met Hormoon-, Kundalini-, Yin- en gezichtsyoga
  • Inclusief 3 maanden onbeperkt Yogatv
Online training
Blijf jong met yoga + jaarabonnement
€ 125,-
  • Krijg meer energie
  • Werk aan een vitale geest
  • Met Hormoon-, Kundalini-, Yin- en gezichtsyoga
  • Inclusief 3 maanden onbeperkt Yogatv
  • Inclusief Yoga Magazine jaarabonnement