houding

Lijkhouding

Savasana

Effect
Brengt diepe ontspanning.

  • Ga op je rug liggen. Je kunt ook alvast in bed gaan liggen, maar zorg er wel voor dat je recht ligt.
  • Je voeten vallen naar buiten en je handpalmen draaien omhoog naar het plafond.
  • Richt je aandacht op je ademhaling.
  • Langzamerhand maak je de uitademing langer en dieper, tot die twee keer zo lang is als de inademing. Als je inademing 4 tellen duurt, vertraag je de uitademing dus tot 8 tellen.
  • Volg met je aandacht de hele weg die de adem in je lichaam aflegt.
  • Ontspan één voor één al je spieren.
  • Neem de tijd om je voeten, benen, heupen, buik, armen, schouders en tenslotte je nek en gezicht zacht te voelen worden. Blijf telkens even met je aandacht bij het betreffende lichaamsdeel en let op de details: houd je niet onbewust spanning vast?
  • Als je merkt dat je gedachten afdwalen, concentreer je dan weer op je ademhaling en het ontspannen van je lichaam.
  • Blijf minimaal 5 minuten in deze houding.

Yogales waar en wanneer je maar wilt met Yogatv

Al vanaf € 3,50 per maand heb je onbeperkt toegang tot bijna 200 online yogalessen van de beste (inter)nationale docenten.

Neem een abonnement