nietgratis
Vind innerlijke rust

Vind innerlijke rust

2.859 weergaven
Bewaar als favoriet

Vind innerlijke rust met deze Yin les van Skadi van der Paasschen waarin je de aandacht van de buitenwereld naar je binnenwereld brengt. Bereid je voor op een serie vooroverbuigingen waarmee je jouw focus naar binnen brengt. Door de poses langer aan te houden, zak je langzaam dieper in jezelf en kom je zo tot een staat van innerlijke rust. 

Over de les

Het doel van de les is in elke houding een diepe ontspanning te vinden, die net tussen bewustzijn en slaap in zit. In ontspannen toestand kan je energie meer stromen en zo ontstaat ruimte om innerlijke rust in jezelf te vinden. Skadi laat je tijdens de les kennismaken met de mindfulness-techniek RAIN:

  • Recognize – het herkennen wat er in je lichaam gebeurt
  • Accepting – het accepteren dat dit gevoel er is
  • Investigate – onderzoeken wat je nou echt voelt
  • Nurture – het voeden en laten zijn van je gevoelens

In elke houding pas je deze techniek toe en sta je stil bij wat je precies voelt. Misschien voel je een zachte rek, misschien voel je weerstand. Adem daar doorheen en laat jezelf langzaam dieper zakken. Naar jouw innerlijke rustpunt.

Innerlijke rust met Yin houdingen

Elke houding heeft een eigen aandachtspunt en werking van de meridianen die bijdraagt aan het vinden van innerlijke rust. Dit zijn een aantal van de houdingen waarin Skadi je meeneemt tijdens de les:

  • Janu Shirshasana – aandacht gaat naar de urineblaas en je galblaas meridiaan. De eerste is belangrijk om je hersenen te koelen en te kalmeren. Met een heupopener focus je op de tweede. Ben je uit balans, dan voel je irritatie en onrust. Ben je in balans, dan sta je positief in het leven en flowt alles natuurlijk.
  • Sleeping Swan – hiermee focus je nog meer op je galblaas. Het is een echte heupopener. Emoties kunnen naar boven komen, omdat je heupen ‘de voorraadkast van emoties zijn, die je niet wilt aangaan’ zoals Skadi zegt. Wanneer dit gebeurt is het de kunst om te ontspannen en de emoties er te laten zijn.
  • Twists om het hartmeridiaan te laten stromen. Wanneer deze stroomt, ervaar je innerlijke rust.

Meer over Skadi van der Paasschen

Skadi daagt je uit grenzen te verleggen met haar Ashtanga lessen, maar laat je ook ontspannen met Yin. Ze werkte als Mensendieck-therapeut omdat ze overeenkomsten zag tussen deze bewegingstherapie en Vinyasa yoga. Al haar ervaring en kennis past ze toe als Asthanga-, Vinyasa- en Yin-docent. Meer weten over Skadi? Bekijk haar docentenpagina of bezoek haar Instagram account.

Kledingcredits: sportbeha van Hey Honey Yoga, t-shirt van Uniqlo, legging van Manduka

29 reacties


Schrijf je nu in voor de yoga nieuwsbrief