nietgratis

3 Pranayama (adem)oefeningen

Start je ochtend ontspannen met 10 minuten ademoefeningen

Start je ochtend ontspannen met 10 minuten ademoefeningen met Ram Jain. In deze video vertelt hij eerst over zijn ochtendritueel, daarna neemt hij je mee door drie verschillende Pranayama-oefeningen.

Ram start zijn dag met de ademoefeningen, een meditatie en met het lezen van geschriften. Ram: ‘Al zo lang als ik me kan herinneren sta ik vóór vijf uur op. Vroeg opstaan geeft me het gevoel dat de dag lang is en dat ik rustig kan beginnen. Word ik later wakker, dan voel ik me moe en gehaast, alsof de ochtend al bijna voorbij is. Mijn energie is dan de hele dag anders.’ Zo heeft hij ook genoeg tijd om zijn yogaoefeningen rustig en geconcentreerd uit te voeren.

Gelukkig: ook zonder zo vroeg opstaan kun je deze oefeningen met Ram meedoen.

Ga comfortabel en goed rechtop zitten en laat je leiden door Ram. Ervaar hoe de oefeningen jou kunnen ondersteunen bij het starten van je dag.

-
Reacties:
  • Iris

    Vroeg opstaan ... Ja, lekker makkelijk als je ook de tijd om naar bed te gaan zelf kan bepalen. Ik heb regelmatig late diensten en lig dan pas om middernacht in mijn bed. Dan kies ik er toch voor om pas om 7 of 8 uur op te staan of pas wanneer ik wakker wordt omdat goede nachtrust belangrijk is om de hele dag fit door te kunnen komen.

  • Ilse Savenije

    Ja, dan is zo vroeg opstaan wel héél vroeg. ;-) En inderdaad: voldoende slapen is minstens zo belangrijk. Deze oefeningen kunnen de hele dag natuurlijk.

LAAT EEN REACTIE ACHTER: