nietgratis
3 Pranayama (adem)oefeningen

3 Pranayama (adem)oefeningen

4.364 weergaven
Bewaar als favoriet

De Kapala Bathi, Anuloma Viloma en Brahmari

Start je ochtend ontspannen met 10 minuten ademoefeningen met Ram Jain. In deze video vertelt hij eerst over zijn ochtendritueel, daarna neemt hij je mee door drie verschillende Pranayama-oefeningen: de Kapala Bathi, Anuloma Viloma en Brahmari.

De Kapala Bathi (of Kapalabathi, Breath of Fire of Vuurademhaling) geeft je energie. De Anuloma Viloma  (Alternative Nostril Breathing) brengt innerlijke balans. De Brahmari (Bumblebee of Zoemende ademhaling) kalmeert je geest en brengt je stressniveau omlaag, door het zoemende geluid dat je maakt.

Ram start zijn dag met de ademoefeningen, een meditatie en met het lezen van geschriften. Ram: ‘Al zo lang als ik me kan herinneren sta ik vóór vijf uur op. Vroeg opstaan geeft me het gevoel dat de dag lang is en dat ik rustig kan beginnen. Word ik later wakker, dan voel ik me moe en gehaast, alsof de ochtend al bijna voorbij is. Mijn energie is dan de hele dag anders.’ Zo heeft hij ook genoeg tijd om zijn yogaoefeningen rustig en geconcentreerd uit te voeren. En, gelukkig: ook zonder zo vroeg opstaan kun je deze oefeningen met Ram meedoen.

Ga comfortabel en goed rechtop zitten en laat je leiden door Ram. Ervaar hoe de oefeningen jou kunnen ondersteunen bij het starten van je dag.

2 reacties


Schrijf je nu in voor de yoga nieuwsbrief