Online training

Yoga voor beginners

€ 99,- (abonneesprijs: € 89,-)

Ik meld me direct aan

Begin met yoga (of verbeter je practice)

Weet je niet goed hoe je moet beginnen met yoga of weet je niet zeker of yoga bij jou past? Of wil je leren om de yogahoudingen beter uit te voeren? Dan is de training Yoga voor beginners echt wat voor jou! 

De basis voor iedere yogi

Tijdens deze training...
  • leer je de basishoudingen goed uitvoeren
  • krijg je 14 videolessen in 7 weken
  • leer je meer over meditatie, ademhaling en yoga
  • raak je meer ontspannen en word je leniger
  • krijg je 3 maanden lang toegang tot Yogatv
Ik meld me direct aan


Hoe werkt het?

Het werkt simpel

Volg de training op je mobiel, tablet of computer.
Werkt op al je apparaten
Volg de training op je mobiel, tablet of computer.
Volg lessen wanneer het jou uitkomt.
In je eigen tempo
Volg lessen wanneer het jou uitkomt.
Kijk de lessen na afonding zo vaak terug als je wilt.
Onbeperkte toegang
Kijk de lessen na afonding zo vaak terug als je wilt.
Wil je een les proberen? Volg een proefles van Myrna op Yogatv.

Wat cursisten zeggen

Myrna geeft altijd heerlijke lessen’

Manuela

Myrna heeft mijn liefde voor yoga aangewakkerd en mijn (spirituele) leven veranderd’

Priscilla

Leuke vrouw die Myrna!’

Tamara

Fijne docente, ze legt alles zo duidelijk uit. Ik heb elke keer zin om te beginnen, echt een aanrader’

Cecile
Yoga voor beginners
Maak kennis met de docent

Myrna van Kemenade

De online training Yoga voor beginners is ontwikkeld in samenwerking met een van de populairste yogadocenten van Yogatv: Myrna van de Kemenade. Ze heeft een eigen studio in Zaandam, Yogadreams. Samen met collega-docente Marieke Hulst laat ze zien hoe je de houdingen (als beginner of als meer ervaren yogi) correct uitvoert.
14 yogalessen voor thuis

Inhoud van deze training

  • 1
    Les 1: Wat is yoga?

    Waar komt yoga vandaag, wat betekent het en vooral: wat kan het voor jou doen? Dat leer je in deze eerste les. Je leert over het achtvoudige pad – de Yama’s en Niyama’s – en Myrna neemt je mee door een geleide meditatie.

    Elke video of yogales duurt tussen de 20 en 30 minuten.

  • 2
    Les 2: Ademhaling en Bandha's

    Bandha’s zijn plekken waar we ons lichaam ‘op slot kunnen zetten’, zodat we energie vast kunnen houden en deze binnen ons lichaam kunnen laten stromen. In deze video vertelt Myrna over de Mula Bandha, Uddiyana Bandha en Jalandara Bandha en hoe je deze kunt trainen. Ook leer je over de Ujjayi adem.

  • 3
    Les 3: Zonnegroet A - deel 1

    De meest beoefende serie in de yoga is de Zonnegroet. In deze les leer je de Zonnegroet A, in een aangepaste eerste opties voor beginners. De komende weken zullen Myrna en Marieke samen opties voor beginnende en meer gevorderde yogi’s laten zien. Houdingen die je gaat oefenen zijn de Berghouding (Tadasana), Hoge Plank (Phalakasana), Lage Plank (Chaturanga Dandasana), Cobra (Bhujangasana) en de Neerwaartse Hond (Adho Mukha Svanasana).

  • 4
    Les 4: Zonnegroet A - deel 2

    Deze week gaan we verder met Zonnegroet A. De losse stukjes van de vorige les verbinden we via de ademhaling tot een flow. Je plakt er steeds een stukje bij en je leert verschillende opties voor houdingen.

  • 5
    Les 5: Zonnegroet B – deel 1

    In deze les leer je de Zonnegroet B, stap voor stap. Eerst in stukjes, per houding. Ook deze keer leer je de aangepaste optie van de Zonnegroet B, dus met de Cobra. Ook nu kom je de Berghouding, Hoge Plank, Lage Plank en Neerwaartse Hond weer tegen. Toevoeging: de Lunge, de Krijger en de Stoelpositie.

  • 6
    Les 6: Zonnegroet B – deel 2

    De opzet van deze les is hetzelfde als deel 2 van Zonnegroet A. Ook nu plakken we de houdingen van de Zonnegroet B aan elkaar. We verbinden ze met de adem tot een flow.

  • 7
    Les 7: Staande houdingen – deel 1

    Na het oefenen van de Zonnegroet besteden we de komende weken extra aandacht aan de losse houdingen. We beginnen met staande houdingen. In deze les leer de de komende vier oefeningen: Staande Vooroverbuiging (Uttanasana/Padangusthasana), Driehoekshouding (Trikonasana), Krijger II (Virabhadrasana II), Zijwaartse Krijger/Verlengde Zijstrekking (Utthita Parsvakonasana).

  • 8
    Les 8: Staande houdingen – deel 2

    De Krijger is een veelvoorkomende houding binnen yoga. Deze zullen we in deze les dus nog extra oefenen. Drie andere houdingen die Myrna en Marieke je in deze les leren: Staande Twist/Gedraaide Zijstrekking (Parivrtta Parsvakonasana), Spreidstand (of Staande Hoek) met je handen tussen je voeten (Prasarita Padottanasana II), Spreidstand (of Staande Hoek) met met je vingers in elkaar verstrengeld (Prasarita Padottanasana III).

  • 9
    Les 9: Staande houdingen – deel 3

    Myrna leert je de volgende vier houdingen: Staande Hand-naar-teen-strekking (Utthita Hasta Padangusthasana), Boom (Vrksasana), Stoel (Utkatasana), Neerwaartse Hond (Adho Mukha Svanasana) met sprong naar zit, als overgang naar de zittende houdingen.

  • 10
    Les 10: Zittende houdingen – deel 1

    De komende twee lessen staan de belangrijkste zithoudingen in de schijnwerpers. Veel yogalessen zijn namelijk ook op deze manier opgebouwd: na staande houdingen komen zittende en daarna lighoudingen. De oefeningen die je in deze les aanleert: Stafhouding (Dandasana), Zittende Vooroverbuiging (Paschimottanasana), Hoofd-naar-knie-houding (Janu Sirsasana), Zittende Twist (Marichyasana III).

  • 11
    Les 11: Zittende houdingen – deel 2

    In deze les leer de volgende vier zittende houdingen correct uitvoeren: Boot (Navasana), Vlinder (Baddha Konasana), Gespreide Vooroverbuiging (Upavistha Konasana), Brug (Setu Bhandasana).

  • 12
    Les 12: Omgekeerde en liggende houdingen

    Na zithoudingen komen liggende en omgekeerde houdingen. In deze les gaan we aan de slag met deze vier oefeningen: Kaars (Sarvangasana), Ploeg (Halasana), Vis (Matsyasana), Lijkhouding (Savasana).

  • 13
    Les 13: De complete serie

    In deze les plak je alles wat je hebt geleerd aan elkaar tot een complete serie: Zonnegroet A, Zonnegroet B en de staande, zittende, liggende en omgekeerde houdingen. Met de adem verbindt je alle oefeningen tot een flow.

  • 14
    Yoga in je dagelijks leven

    In deze les leer je hoe je yoga kunt integreren je dagelijks leven. Hoe je het vol kunt houden om regelmatig op de mat te stappen én hoe je yoga ook buiten de mat kunt toepassen. Myrna geeft antwoord op allerlei vragen die tijdens deze laatste les bij je op kunnen komen: Welk tijdstip is geschikt? Hoe vaak kun je yoga doen? Wat en wanneer eet je als yogi? Hoe kun je je meditatiemoment in je dag inpassen? Als afsluiting neemt Myrna je mee door een liggende bodyscan


Meld je vandaag nog aan

Kies de inschrijving die bij je past.
Online training
Yoga voor beginners
€ 99,-
  • Leer de basis in 14 videolessen
  • Beheers de belangrijkste yogahoudingen
  • Word leniger, ontspannen en kom in balans
  • Inclusief 3 maanden onbeperkt Yogatv met meer dan 200 online videolessen
Meest gekozen
Online training
Yoga voor beginners voor abonnees
€ 89,-
  • Leer de basis in 14 videolessen
  • Beheers de belangrijkste yogahoudingen
  • Word leniger, ontspannen en kom in balans
  • Inclusief 3 maanden onbeperkt Yogatv met meer dan 200 online videolessen
Online training
+ jaarabonnement Yoga Magazine
€ 125,-
  • 7 x per jaar Yoga Magazine
  • Leer de basis in 14 videolessen
  • Beheers de belangrijkste yogahoudingen
  • Word leniger, ontspannen en kom in balans
  • Inclusief 3 maanden onbeperkt Yogatv met meer dan 200 online videolessen