houding

Stoel

Utkatasana

Effect
Opent de borst en traint de beenspieren.

  • Ga rechtop staan in de Berghouding.
  • De voeten recht, de grote tenen raken elkaar.
  • Adem in en breng de armen omhoog, langs de oren, de handpalm naar binnen. De schouderkoppen blijven laag.
  • Adem uit en buig de knieën.
  • De knieën komen voor de voeten en het bovenlichaam leunt iets naar voren zodat de voorkant van het bovenlichaam een rechte hoek vormt met de dijen.
  • Hou de binnenkant van de dijen parallel aan elkaar.
    Duw de schouderbladen naar beneden en breng het staartbeen richting de grond.
  • Hou de onderrug lang, niet hol!
  • Blijf dertig seconden tot een minuut in deze houding staan en adem door.
  • Strek op een inademing de benen en breng op de uitademing de armen omlaag.

Yogales waar en wanneer je maar wilt met Yogatv

Al vanaf € 4,25 per maand heb je onbeperkt toegang tot meer dan 200 online yogalessen van de beste (inter)nationale docenten.

Neem een abonnement

Yoga voor beginners

De basis voor iedere yogi

  • Artboard 1Leer de basis in 14 videolessen
  • Artboard 1De belangrijkste yogahoudingen
  • Artboard 1Inclusief 3 maanden Yogatv

bekijk de training
Nu
€ 99,-
Leer alles over Ayurveda op Sri Lanka