Gespreide Vooroverbuiging

Upavistha Konasana

Effect
Ervaar ruimte en vrijheid. Kalmeert de geest, versterkt ruggengraat en geeft ruimte in de liezen.

  • Begin deze houding vanuit een zittende positie met je benen voor je uit gestrekt.
  • Spreid nu je benen ver uit elkaar, houd de benen goed gestrekt en zorg ervoor dat je knieschijven recht omhoog wijzen.
  • Adem in en strek je armen omhoog, maak je rug recht en kom een stuk naar voren; je lichaam is nu diagonaal ten opzichte van de grond.
  • Open je borstkas en blijf even zo zitten terwijl je een paar keer in- en uitademt.
  • Pak vervolgens met je duim en wijsvinger je grote teen vast, adem diep in en buig op de uitademing met een rechte rug zo ver mogelijk naar voren. Forceer niets.
  • Als je met je borst de grond niet raakt, kun je een opgevouwen deken tussen je benen leggen waarop je je bovenlichaam kunt laten rusten.
  • Houd de pose een paar ademhalingen vast en kom dan weer rustig omhoog.

Yogales waar en wanneer je maar wilt met Yogatv

Al vanaf € 4,25 per maand heb je onbeperkt toegang tot meer dan 200 online yogalessen van de beste (inter)nationale docenten.

Neem een abonnement

Yoga voor beginners

Online training
  • Leer de basis in 14 videolessen
  • Beheers de belangrijkste yogahoudingen
  • Word leniger, ontspannen en kom in balans
bekijk de training
 
Leer alles over Ayurveda op Sri Lanka