houding

Boom

Vrksasana

Effect
Verbetert je balans en versterkt je dijen, kuiten, enkels en ruggengraat.

Hoe doe je de Boomhouding?

  • Richt je kruin omhoog.
  • Houd je kin parallel aan de grond. Zorg dat je nekwervels recht boven elkaar staan. Houd je kin eerder iets omlaag dan omhoog.
  • Houd je ribben als het ware opgetrokken uit het bekken.
  • Trek je navel iets in richting je ruggenwervel.
  • Leg je voetzool zo hoog mogelijk aan de binnenkant van je andere dijbeen.
  • De tenen van deze voet wijzen omlaag.
  • Je standbeen staat ‘geworteld’ in de grond.
  • Verdeel je gewicht gelijk over de vier steunpunten van de voet.
  • Breng je handen voor je borst in gebeds-mudra (Anjali Mudra). Heb je voldoende evenwicht, strek dan de armen omhoog, borstgebied blijf open en breed en kijk met zachte ogen voor je.

Video: zo doe je de Boom

Wil je de Boom thuis oefenen? De precieze instructies krijg je in deze video. Yogadocent Patrick Vermeulen neemt je stap-voor-stap mee, zodat je de asana veilig en correct kunt uitvoeren.

Yogales waar en wanneer je maar wilt met Yogatv

Al vanaf € 4,25 per maand heb je onbeperkt toegang tot meer dan 200 online yogalessen van de beste (inter)nationale docenten.

Neem een abonnement

Leer alles over Ayurveda op Sri Lanka