blog

Blog

  • Saskia Grootegoed

Ons hart is onmisbaar in ons bestaan – zonder hart geen leven. Daarom een mini-dossier over dit o-zo-belangrijke orgaan, met tips om je hart te openen én te versterken.

Lees verder
  • Saskia Grootegoed

De handstand is een uitdagende houding en om haar vol te houden, heb je kracht in je armen, schouders en romp nodig. Maar boven alles helpt een goede techniek.

Lees verder
  • Heleen Peverelli

Je core, of kern, is het centrum van je lichaam: het is de plek waar je je kracht en je balans vandaan haalt. Zaak dus om je core goed te onderhouden.

Lees verder
  • Saskia Grootegoed

Ervaar je in de Kind- of Heldhouding kramp in 
je voet? Je bent niet de enige! Yogadocente Saskia Grootegoed vertelt wat je kunt doen tegen voetkramp.

Lees verder
  • Angélique Heijligers

Moeten de handen in de Lage Plank direct onder de schouders staan? Yogadocente Anat Geiger vertelt hoe bepalend de draaiing van je botten is in de houding.

Lees verder
  • Saskia Grootegoed

Als yogi’s bewaken we ons prana door bewust te leven, eten en met aandacht onze asana’s te oefenen. Met deze oefeningen laat je je prana stromen!

Lees verder
  • Angélique Heijligers

Diep gaan ‘zitten’ in de Stoel, ofwel Utkatasana: sommige mensen lukt het niet. Yogadocente Anat Geiger legt uit hoe het anatomisch werkt.

Lees verder
  • Christel Jansen

Lukt het jou maar niet om te ontspannen in een vooroverbuiging? Geen zorgen: met de tips van yogadocente Christel Jansen en een portie geduld sta jij voortaan meer ontspannen in deze houding.

Lees verder
  • Saskia Grootegoed

De schildklier, een vlindervormig orgaantje onder in de keel, speelt een verrassend grote rol in onze hormoonhuishouding. Deze klier scheidt hormonen uit die naast de hartslag en stofwisseling ook je mentale gesteldheid beïnvloeden.

Lees verder