blog

Blog

  • Marianne ter Mors

Bij het woord 'tantra' denk je misschien aan seks, maar deze spirituele stroming gaat over veel meer dan dat. Tantra gaat over vrijheid ervaren, in ons dagelijks leven én op de yogamat.

Lees verder
  • Jenny van den Heuvel

De Maangroet is de tegenhanger van de energieke Zonnegroet. Voer de twaalf houdingen bij voorkeur uit voor het slapen gaan, om te ontspannen en de onderrug te ontlasten.

Lees verder
  • Marlies Kieft

Juist op de yogamat zou je jezelf moeten kunnen 
zijn, maar vaak passen we ons vaak aan aan de verwachtingen van anderen of 
onszelf. Deze vier oefeningen helpen je om dicht bij jezelf te blijven.

Lees verder
  • Angélique Heijligers

De Schouderstand wordt ook wel de Kaars genoemd, en dat is precies het streven: een kaarsrechte lijn maken van je schouders tot aan je tenen. Yogadocente Anat Geiger legt uit waarom het niet iedereen lukt zo recht in de houding te komen – en waarom dat ook niet hoeft.

Lees verder
  • Saskia Grootegoed

Je si-gewrichten houden je rug en bekken stabiel, maar door overbelasting, 
zwangerschap en zelfs yoga kunnen pijnklachten ontstaan. De juiste oefeningen en tips bieden bescherming.

Lees verder
  • Meike Baretta

Bij schouderklachten wordt de remedie meestal gezocht in de schouders zelf. Maar volgens yogadocent Gert van Leeuwen moet je de oorzaak zoeken in de rug.

Lees verder
  • Meike Baretta

De drukte van ons bestaan maakt dat we niet altijd in verbinding staan met onszelf. Gert van Leeuwen vertelt hoe de ademhaling het hart- en buikgebied tot rust brengt en met elkaar verbindt.

Lees verder