houding

Wiel

Urdhva Dhanurasana

Het effect van de Opwaartse Boog Houding
De opwaartse Booghouding, een houding die ook wel het Wiel wordt genoemd, is een duidelijke achteroverbuiging. De houding geeft een flinke energie boost, het opent je borst en helpt tegen rugpijn.

Zo kom je in Wiel

  • Ga op je rug liggen, knieën opgetrokken, voeten op heupbreedte iets naar binnen gedraaid.
  • Plaats de handen, met de vingers richting de voeten, boven de schouders en draai ze eveneens iets naar binnen.
  • Span je buikspieren licht aan en concentreer je op je ademhaling.
  • Duw je voeten en handen in de vloer.
  • Breng je heupen en borstkas omhoog.
  • Laat het hoofd achterover vallen en de kruin licht op de grond rusten.
  • Adem in en duw handen en voeten in de grond en laat je lichaam omhoog komen.
  • Strek je benen en armen en vorm met je lichaam een boog.
  • Kom op een uitademing naar beneden, buig de armen en breng de kruin naar de grond.
  • Trek op een nieuwe uitademing de kin in, buig armen en knieën en breng de rug weer naar de grond.

Yogales waar en wanneer je maar wilt met Yogatv

Al vanaf € 3,50 per maand heb je onbeperkt toegang tot bijna 200 online yogalessen van de beste (inter)nationale docenten.

Neem een abonnement