Online training

De kracht van ademen

€ 75,- (abonneeprijs € 65,-)

Ik meld me direct aan
Nieuw!

Ademen doe je gelukkig altijd vanzelf, onbewust. Maar wanneer je bewust ademt, kun je van je adem een enorm krachtige tool maken – die je altijd en overal kunt inzetten. In onze nieuwe online training leer je over het belang van optimaal ademhalen en, nog belangrijker, ga je het zelf ervaren met simpele ademtechnieken. Zo bouw je een tool kit op waar je altijd op kunt terugvallen, of je nu meer ontspanning, focus of energie nodig hebt.

Na 6 weken

Tijdens deze training...
  • kom je uit je hoofd en in je lijf
  • weet je de juiste ademhaling in te zetten in diverse situaties
  • ervaar je wat er gebeurt als je anders gaat ademen
  • ervaar je ruimte en minder spanning
  • kun je beter omgaan met emoties
Ik meld me direct aan

Hoe werkt het?

Het werkt simpel

Volg de training op je mobiel, tablet of computer.
Werkt op al je apparaten
Volg de training op je mobiel, tablet of computer.
Volg lessen wanneer het jou uitkomt.
In je eigen tempo
Volg lessen wanneer het jou uitkomt.
Kijk de lessen na afonding zo vaak terug als je wilt.
Onbeperkte toegang
Kijk de lessen na afonding zo vaak terug als je wilt.

Wat cursisten zeggen

Fijn om zo bewust te zijn van de adem’

Alice

Heerlijk, ik merk dat mijn geest véél sneller tot rust komt’

Eveline

Dank u wel voor deze “verademing”, Mr. Breath’

Winny
Rob Koning
Maak kennis met de docent

Rob Koning

Rob Koning, die je misschien kent als Mr. Breath, is autoriteit op het gebied van ademen. Hij runt een adempraktijk in Amsterdam waar hij mensen met stressgerelateerde klachten helpt en ademcoaches opleidt. Robs missie: bij het grote publiek laten ervaren wat voor simpel en tegelijkertijd krachtig instrument de adem is.

12 video's (6 talks en 6 oefeningen) van 10-15 minuten

Inhoud van deze training

  • 1
    Week 1:  De veelzijdigheid van ademhaling
    Week 1: De veelzijdigheid van ademhaling

    Rob, alias Mr. Breath, leert je hoe je je lichaam en jezelf beter kunt leren kennen door middel van je adem. Hij vertelt je hoe je je lichaam en je mind met diverse ademhalingsoefeningen positief kunt beïnvloeden. Na elke talk volgt een passende oefening, met een toelichting en uitleg. Daarna doe je met Rob mee. Elke oefening krijg je ook als audio-bestand, zodat je gemakkelijker vaker mee kunt doen. Je bouwt de oefeningen op van rustig naar actiever. In week 1 begin je met het observeren van je adem met een ademmeditatie.

  • 2
    Week 2: Hoe werkt de adem?
    Week 2: Hoe werkt de adem?

    Je ademhaling kun je op twee manieren bekijken: als technisch, fysiologisch proces (waarbij de balans tussen zuurstof en kooldioxide belangrijk is), maar ook als middel voor het maken van ruimte. Met een stukje fysiologische uitleg begrijp je beter waarom bepaalde oefeningen zo goed werken. In de oefening van deze week ga je ruimte ervaren. Je gaat voelen waar jouw adem stagneert en waar eventuele spanning zit.

  • 3
    Week 3: Spanning vasthouden
    Week 3: Spanning vasthouden

    Onbewust houden we met onze adem veel spanning vast. Rob vertelt over de relatie tussen de adem en onze emoties. Pas wanneer je de signalen van je adem en je lichaam kunt herkennen, kun je gehoor geven aan wat er in je omgaat. Je gaat oefenen met vol en diep ademen, en wat je tegenkomt aan tegenwerking.

  • 4
    Week 4: De optimale ademhaling
    Week 4: De optimale ademhaling

    Je leert over ademfrequentie en over de fight- en flight-modus van je zenuwstelsel – en hoe je deze met je adem kunt besturen. Zo maak je van je adem een afstandsbediening van de rest van je lijf en je geest. Met de ademoefening van deze week kom je in een relaxte modus. Je leert hoe je de balans tussen zuurstof en kooldioxide kunt beïnvloeden op momenten dat je het nodig hebt, zoals tijdens onrust, paniek of voor het slapengaan.

     

  • 5
    Week 5:  Ademen in de buik
    Week 5: Ademen in de buik

    De buikademhaling is geen techniek of oefening, maar eigenlijk de enige juiste manier van ademhalen. Je leert waarom we dit vaak níet doen en wat er gebeurt als je wél juist en optimaal ademt. Dat heeft niet enkel effect op je geest, maar ook op fysiek niveau, zoals op je spijsvertering. Dan volgt Robs favoriete oefening: verbonden ademen. Je gaat korte stress en spanning opzoeken op een veilig, ontspannen moment, zodat je daar op echt gespannen momenten veel beter mee kunt omgaan.

  • 6
    Week 6: Toepassen in de praktijk
    Week 6: Toepassen in de praktijk

    In de laatste week komt alles samen en leer je hoe je jouw adem-toolbox kunt inzetten in de praktijk. Zo kun je je adem bewust beïnvloeden, zodat je er op onbewuste momenten ook profijt van hebt. De laatste oefening is een uitgebreidere oefening, afkomstig uit de Wim Hof-methode. Ontspanning en activatie komen samen in deze sessie van 15 minuten. Net als elke oefening geldt hierbij: zodra je vaker gaat oefenen, kun je de oefeningen zelf verlengen. En inzetten wanneer jij ze kunt gebruiken!


Meld je vandaag nog aan

Kies de inschrijving die bij je past.
De kracht van ademen voor abonnees
€ 65,-
  • Leer beter omgaan met emoties
  • Kom uit je hoofd en in je lijf
  • Ervaar je wat er gebeurt als je anders gaat ademen
  • Inclusief 3 maanden onbeperkt Yogatv
Meest gekozen
De kracht van ademen
€ 75,-
  • Leer beter omgaan met emoties
  • Kom uit je hoofd en in je lijf
  • Ervaar je wat er gebeurt als je anders gaat ademen
  • Inclusief 3 maanden onbeperkt Yogatv

Schrijf je nu in voor de yoga nieuwsbrief