Schildpad

Kurmasana

Effect
Bevordert de circulatie in de ruggengraat en het zenuwstelsel en verlicht hoofd- en nekpijn. Het denken wordt rustig en samenhangend.

  • Zit op de grond met de benen iets gespreid, de voeten wijzen naar buiten.
  • Adem uit en buig vanuit de heupen naar voren.
  • Plaats je handen binnendoor onder je knieën met de handpalmen omhoog of naar beneden.
  • Leun verder naar voren, zonder forceren, buig je knieën licht en schuif je armen onder je bovenbenen door naar achteren, zodat de binnenkant van de knieën over de armen ligt en je handen richting je billen reiken.
  • Respecteer de grenzen van je lichaam. Dit is een gevorderde houding, dus forceer niet.
  • Blijf de rug ontspannen en duw langzaam de hielen van je vandaan.
  • Blijf met je aandacht bij de ademhaling en buig je lichaam nog iets verder naar voren, tot het voorhoofd of de kin de grond raakt.
  • Ontspan je lichaam en adem rustig en diep door.
  • Houd deze positie tot 3 minuten vast. Kom rustig omhoog.

Yogales waar en wanneer je maar wilt met Yogatv

Al vanaf € 4,25 per maand heb je onbeperkt toegang tot meer dan 200 online yogalessen van de beste (inter)nationale docenten.

Neem een abonnement

Anti-stress met yoga,
meditatie en mindfulness

Online training
  • Ga ontspannen door het leven
  • Leer stresssignalen herkennen
  • Met restorative yoga, Yoga Nidra, Yin & Yang yoga
bekijk de training
 
Leer alles over Ayurveda op Sri Lanka