Je bent hier: Home / Oefeningen / Gedraaide Driehoek

houding

Gedraaide Driehoek

Parivrtta Trikonasana

Effect
Versterkt en strekt de benen, strekt de heupen en rug, verruimt de borstkas, maakt de rug lenig, stimuleert de spijsverteringsorganen, traint de balans.

  • Stap vanuit Tadasana met je linkervoet naar achteren.
  • Spreid je armen parallel aan de vloer.
  • Draai je linkervoet ongeveer 45 tot 60 graden naar binnen.
  • Plaats je handen in de heupen en draai je heupen naar voren door je rechter dij naar rechts/achteren te draaien.
  • Je torso draait mee naar voren. Beide benen zijn gestrekt.
  • Strek je linker arm uit naar het plafond, maak je lang.
  • Buig naar voren en zet je linkerhand aan de buitenkant van je rechtervoet.
  • Zorg dat beide benen gestrekt blijven.
  • Let op: als je de ruimte niet hebt, dan kun je je hand op een blok plaatsen of de hand aan de binnenkant van je voet plaatsen.
  • Zorg dat je heupen recht blijven.
  • Draai je torso open, door je rechter schouderblad naar achteren te kantelen.
  • Blijf je rechterheup naar achteren duwen.
  • Vind je balans en strek je rechterarm uit richting plafond, zodat je armen een verticale lijn vormen.
  • Kijk over je uitgestrekte hand richting plafond.
  • Blijf richting de mat kijken als je je balans niet kunt vinden.

Yogales waar en wanneer je maar wilt met Yogatv

Al vanaf € 3,50 per maand heb je onbeperkt toegang tot bijna 200 online yogalessen van de beste (inter)nationale docenten.

Neem een abonnement